مطالب پر بازدید

تک کریستال اولین تولید کننده ظروف بسته بندی زعفران و خشکبار

انواع ظروف بسته بندی خشکبار

در ابتدا یکی از متداول ترین روش برای بسته بندی خشکبار استفاده کردن از نایلون بود، اما با توجه به آسیب رسانی نایلون های پلاستیکی به طبیعت و انسان ، با گذشت زمان انواع مختلفی از ظروف بسته بندی برای خشکبار تولید شد که به همین سبب تحول بزرگی در صنایع بسته بندی خشکبار ایجاد شد.

ظروف بسته بنده خشکبار ، دارای تنوع و اندازه های بسیاری می باشد . اما نکته ای که قابل توجه است انتخاب ظروف بسته بندی با توجه به کیفیت تولیدی آن هاست .

علت توجه این امر عدم تاثیر گذاری ظروف بر رنگ ، طعم و کیفیت خشکبار است که با توجه به انواع مختلف و کیفیت های متفاوت آن در این صنعت تصمیم گرفتیم این مقاله را برای معرفی انواع ظروف بسته بندی خشکبار اختصاص دهیم .

انواع ظروف بسته بندی

بسیاری از ظروف بسته بندی خشکبار توسط کارخانه های ایرانی تولید می شوند که در ادامه به برخی از نمونه های متداول آن خواهیم پرداخت …

ظروف پلی کریستال

یکی از متداول ترین ظروف پرکاربرد بسته بندی خشکبار ، ظروف پلی کریستال می باشد . این ظروف از جنسی به نام پلی استایرن ساخته شده و دارای شکنندگی کمتری نسبت به شیشه هستن . این ظروف با توجه به شفافیت که دارند اغلب برای بسته بندی موادی مانند میوه های خشک و شیرینی مورد استفاده قرار می گیرند تا مشتری بتواند به راحتی محتوای داخل آن را مشاهده کند .

با توجه به انواع مختلفی که از این ظروف در بازار وجود دارد و همچنین ظرافت در ساخت آن ، این ظروف طرفداران بسیاری را برای خود پیدا کرده است .

ظروف فلزی در بسته بندی خشکبار

ظروف فلزی نیز با توجه به تنوع زیادی که در نقش و ابعاد مختلف دارند ، در این صنعت طرفداران زیادی را جذب خود کرده است .

این ظروف با توجه به جنس مقاومی که نسبت به سایر ظروف دارند از خرد شدن و آسیب دیدن خشکبار و آجیل در برابر هر نوع ضربه ای مناسب هستند . ظروف فلزی در اشکال دایره ای ، مستطیلی و حتی مثلثی تولید شده اند.

از دلایل جذب مخاطب این ظروف ماندگاری و افزایش کیفیت محصولات داخل آن نیز می باشد .

از انواع طرح این ظروف می توان به خاتم ، تذهیب ، ترنج ، زرد خزان ، شمس بنفش و… اشاره کرد که برای مشاهده بیشتر این طرح ها در سایز های مختلف پیشنهاد می کنیم صفحه ظروف فلزی تک کریستال را مشاهده کنید.

ظروف فلزی با طرح خاتم

ظروف فلزی طرح خاتم یکی از گزینه های پرطرفدار برای ظروف بسته بندی خشکبار است . این طرح از آنجایی که قطعات وصل شده به حاشیه ، یا داخل چند ضلعی بوده خاتم گذاشته شده است . برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد طرح خاتم میتوانید مقاله طرح خاتم در بسته بندی زعفران را مطالعه بفرمایید

ظروف بسته بندی پلاستیکی

از آنجایی که ظروف پلاستیکی نسبت به سایز ظروف دارای وزن و قیمت کمتری هستند ، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند . این ظروف نیز برای بسته بندی انواع خشکبار نظیر میوه های خشک ، مغز گردو ، بادام ، پسته و… استفاده می شوند .

ظروف بسته بندی پلاستیکی در کیفیت های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند ، همانطور که در بالا ذکر شد کیفیت ظروف در طعم و رنگ خشکبار تاثیر گذار هستند پس باید در انتخاب کیفت این نوع ظروف بسته بندی خشکبار نیز دقت کرد

ظروف بسته بندی خشکبار - ظروف پلاستیکی

پاکت های کاغذی در بسته بندی خشکبار

یکی از روش های به صرفه برای ظروف بسته بندی خشکبار استفاده از این پاکت هاست . این پاکت های کاغذی از زمان های قدیم مورد استفاده قرار گرفته اند و هم اکنون نیز با کمی تغییر در طراحی در بازار عرضه می شوند .

این پاکت های کاغذی در مدل های متفاوتی تولید شده اند که پاکت زیپ دار و پاکت پنجره دار از نمونه های محبوب آن هستن . علاوه بر قیمت به صرفه این نوع پاکت ها می توان به این مورد اشاره کرد که نگهداری خشکبار در پاکت های کاغذی نه تنها باعث از بین رفتن کیفیت خشکبار نمی شود بلکه به دلیل تجزیه پذیری آن از آلودگی محیط زیست جلوگیری خواهد کرد

باکس های چوبی در ظروف بسته بندی خشکبار

از موارد شایع برای استفاده ظروف بسته بندی ، باکس های چوبی هستند . این ظروف در اغلب موارد برای کاهش هزینه تولید آن از MDF تولید می شوند . تنوع نیز در تولید این ظروف زیاد است .

ظروف چوبی بیشتر برای مصارف کادویی می باشد و به همین سبب در سال های اخیر نسبت به سایر بسته بندی های دیگر مورد توجه قرار گرفته است . البته باکس های چوبی به سبب شکیل بودن و جذابیت بالای آن برای صادرات نیز استفاده می شود.

مطالب پر بازدید